royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

snöröjning

Kategori: Allmänt

Det har kommit stora mängder snö hos oss och som läget är blir det svårt att skotta bort allt bort snön, vi har ingen som kan hjälpa oss så jag ringde på tisdagen till Härryda kommun och frågade om det går att få hyra hjälp med yttre tjänst svaret blev jag men det kan dröja minst någon vecka nu under natten har det rasat ner stora mängder från taket som sedan frusit till is så tyngden på altan golvet och taket. är mycket stort men så nu på morgonen knackade det på dörren där stod en gulklädd man och frågade om det var vi som behövde hjälp med att få bort snön ja då är vi fyra man som tar hand om detta det var som en skänk från ovan dom satte i gång efter någon timma var det klart det var ett gäng trevliga och arbetsamma killar som gjort ett bra arbete det kändes som en sten full från hjärtat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: