royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

strömavbrott

Kategori: Allmänt

När vi i går vaknade på morgonen då var det strömlöst här hemma det hade varit ett flertal blixtnedslag i ett flertal,av vattenfalls stationer så klockan 03.00 försvann strömmen så morgonen startade inte bra inget kaffe ingen frukost jag tog till en nödlösning tände en brasa i kaminen när det blev en glödeld ställde jag in en kastrull med vatten när det efter en stund var vattnet lagom varmt för att göra kaffe det fick bli torrkaffe men bättre än inget efter att ringt vattenfal och gjort en annmällan, om strömavbrott vilket alltid ska göras för att få ersättning nu var klocka 0-9-15 fick jag besked att strömmen kanske kunde vara tillbaka ca 17 tiden när vi väntat till klockan 15.00 åkte Susanne och köpte 2 muggar kaffe på OK vi fortsatte vänta efter att åter ringt igen. blev svaret kanske strömmen kan komma vid 18 tiden vi väntade och väntade klockan blev först 17 inget hände det närmade sig 18 tiden ca 18,30 blinkade det till i köket hurra strömmen var tillbaka det är otroligt var samhället är sårbart när strömmen försvinner vi blir helt ställda oavsett hur mycket fiberkablar vi än har och senaste teckniken, men utan ström är det stopp . men i dag fredag är det fest vi har ström. livet kan återgå till det normala igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: