royikaros.blogg.se

Hej alla min nya vänner. Har aldrig bloggat förut och mitt namn är Roy. Jag kan här göra en kort info om mig själv,jag är född 52,detta är inte "stenåldern"? Jag var ute för en svår motorcykelolycka 1996 med min Honda goldwing, jag körde rakt in i sidan på en bil körd av en "Kärring" som inte stannade vid stopptecken. Jag fick mycket skador som dolda handikapp med en ständigt nackvärk, svårt att röra nacken, skador på några kotor och huvudvärk. Men jag kunde fortfarande gå! Men så år 2002 hände något som skulle förändra hela mitt liv liv jag drabbades av en stroke endast 50 år gammal och blev nu förlamad på min vänstra sida, så nu är jag hjulbent. Här kommer jag skriva av mig om min vardag

inläggas på Sahlgrenska

Kategori: Allmänt

Fick ett samtal för några minuter sedan från Sahlgrenska sjukhuset från urologmotagningen, som ville jag skulle komma snarast för att läggas in några dagar och bli behandlad med ett intravenöst läkemedel mot urinvägs inflammationen så fort kan jag inte bestämma för jag har ju assistenter som kommer varje dag efter at talat med Susanne bestämde vi att i morgon Onsdag går bra jag ringde tillbaka till Sahlgrenska och sa att onsdag går bra dom bestämde att klockan 0,8, 00 till ronden blir bra och frågan hur länge blir jag kvar blev svaret det blir veckan ut så kanske kan utskrivningen ske efter ronden på måndag jag beställde taxi och den kommer 06.30 Susanne kör i egen bil så vi möts upp på Sahlgrenska så får jag hjälp med att komma till rätta på avdelningen, och hon ringer även till mina assistenter och meddelar att jag blir inlagd och skulle jag evt komma hem p måndag kunde min assisten vara hemma och ta emot mig för Susanne arbetar på måndag. Det är schitt med sådant här men om jag kan bli bra efter allt detta elände jag har med urinblåsa och prostatan så skulle det vara en lättnad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: